Tilaus- ja toimitusehdot

Näissä tilausehdoissa kuvataan ne sopimusehdot, joita sovelletaan kaikkiin Linea Nordicille tehtyihin tilauksiin. Asiakas sitoutuu näihin ehtoihin tilatessaan Linea Nordicin tuotteita.

Telemyynnin kautta tehdyistä tilauksista vaaditaan tekstiviestivahvistus ennen tuotteiden toimittamista.

Asiakaspalvelu

Puhelinpalvelu

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 9-15 numerossa 09 4246 3336. Asiakaspalveluumme tulevat puhelut nauhoitetaan koulutustarkoituksiin ja asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi. Puhelusta veloitetaan normaali paikallisverkko- tai matkapuhelumaksu.

Muut yhteydenottokanavat

Tavoitat meidät myös sähköpostitse asiakaspalvelu@lineanordic.fi. Asiakaspalvelumme vastaa sähköposteihin asiakaspalvelun aukioloaikoina. Voitte olla meihin yhteydessä myös verkkosivuilta löytyvällä palautelomakkeella. Vastaamme kaikkiin yhteydenottoihin mahdollisimman pian.

 

Tilausmuodot

Voit tehdä tilauksen kertatilauksena tai joustavana tilauksena. Alaikäisiltä vaaditaan huoltajan suostumus tilaukseen. Etämyynnissä tehdyt tilaukset

Kertatilaus

Voit tilata tuotteita kertatilauksena, jolloin saat yhden tuotetoimituksen. Tilaus ei jatku tämän jälkeen, ellet halua muuttaa tilaustasi joustavaksi tilaukseksi. 

Joustava tilausmuoto

Joustava tilaus on toistaiseksi voimassa oleva tilaus, joka takaa sinulle säännölliset toimitukset niin pitkään, kunnes se irtisanotaan. Joustavassa tilausmuodossa saat tuotteet suoraan kotiin toimitettuna ennalta sovituin toimitusvälein. Voit halutessasi muuttaa tilauksesi toimitusväliä, keskeyttää toimitukset määräajaksi tai aikaistaa toimitusta. Joustava tilaus on aina edullisempi kuin vastaavan sisältöisen kertatilauksen normaalihinta.

Tuotteiden toimitus

Toimitusaika on yleensä noin viikko tilauksen käsittelystä. Verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset toimitetaan 2-5 arkipäivän sisällä tilauksesta. Tuotteiden toimitusaika on riippuvainen Postin toimitusnopeudesta. Toimitamme tuotteita Suomeen.

Tuotteet toimitetaan suoraan kotiisi kirjepostina. Kirje jaetaan, mikäli se voidaan jättää postiluukkuun tai -laatikkoon. Muussa tapauksessa jakaja jättää saapumisilmoituksen, jolloin voitte noutaa lähetyksen postista.

Mikäli olet tehnyt joustavan tilauksen, tuotteet toimitetaan sinulle ilman erillisiä toimituskuluja. 

Verkkokaupan kautta tehtyihin tilauksiin lisätään toimituskulut 4,90€. Maksettavaksesi tulee vain yhdet toimituskulut riippumatta siitä, kuinka monta tuotetta tilaat.

Tilaukset toimitetaan aina force majeure -varauksin (lakko, luonnonmullistus yms.).

Tuotteiden laskutus

Laskutamme tilauksen sisältämät tuotteet toimituksen yhteydessä. Tilatessasi tuotteita verkkokaupan kautta, kertatilauksen sekä joustavan tilauksen ensimmäinen toimitus veloitetaan etukäteen. Joustavan tilauksen seuraavat toimitukset laskutetaan toimituksen yhteydessä. Tilausta koskevat laskut tulee maksaa eräpäivään mennessä. Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, Linea Nordic pidättää oikeuden keskeyttää tilaus siihen asti, kunnes kyseinen lasku on maksettu. Perimme viivästyneestä maksusta korkolain mukaista viivästyskorkoa sekä maksukehotuksen perusteella perittävät huomautusmaksut. Mikäli erääntynyttä maksua ei ole suoritettu maksukehotuksesta huolimatta, Linea Nordic voi siirtää saatavan perintätoimiston perittäväksi. Tilauksen maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

Joustavan tilauksen peruuttaminen

Joustava tilaus jatkuu ilman erillistä ilmoitusta, kunnes haluat irtisanoa tilauksen. Mikäli haluat irtisanoa joustavan tilauksen tai tehdä tilaukseen muutoksia, ne tulee tehdä viimeistään 14 vuorokautta ennen seuraavan toimituksen alkua. Seuraava toimituspäivä ja viimeinen mahdollinen muutospäivä näkyvät laskullasi. 

Voit lopettaa tilauksen joko soittamalla asiakaspalveluumme (09 4246 3336) tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@lineanordic.fi (liitäthän mukaan asiakasnumerosi tai nimi- ja osoitetietosi).

Tilauksen palautusehdot

Sinulla on kuluttajansuojalain 6:15 nojalla oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemäsi tilaus 14 päivän kuluessa ensimmäisen tuote-erän vastaanottamisesta, jolloin vastaanotetut tuotteet tulee palauttaa.

Palautettavien tuotteiden tulee olla avaamattomia, käyttämättömiä ja myyntikuntoisia. Palautettavat tuotteet tulee palauttaa samassa lähetyslaatikossa, jossa ne on toimitettu tai niin, että lähetys katsotaan kirjeeksi (korkeus max. 3 cm). Tuotteiden palautuksesta tulee sopia etukäteen asiakaspalvelun kanssa.

Palautusoikeus ei koske joustavan tilauksen ensimmäisen tuotelähetyksen jälkeen toimitettuja tuotelähetyksiä. Jos palautat jatkolähetyksen, jolla ei ole palautusoikeutta, veloitamme erillisellä laskulla Linea Nordicille aiheettomasta palautuksesta aiheutuneet kustannukset (14,90€, sis. alv. 24 %).

Reklamaatiot

Tarkistathan tilattujen tuotteiden kunnon välittömästi vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta.

Jos tuotelähetyksesi on viallinen, väärin toimitettu tai jos toimitus muuten eroaa tekemästäsi tilauksesta, voit tehdä reklamaation. Reklamaatiotapauksissa sinun tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse: asiakaspalvelu@lineanordic.fi tai puhelimitse, 09 4246 3336. Virheellinen tuote tai toimitus tulee palauttaa.

Suoritusten palauttaminen

Tilauksesta maksetun liikasuorituksen siirrämme automaattisesti seuraavan tilausjakson hyväksi tai muuhun avoinna olevaan saatavaan. Päättyvissä tilauksissa suoritus palautetaan, mikäli se ylittää viisi (5) euroa ja ilmoitat pankkiyhteystietosi.

Osoitteenmuutokset

Ilmoitathan asiakaspalveluumme päivitetyn osoitetietosi, jotta voimme lähettää toimitukset oikeaan osoitteeseen.